איך עושים איטום נכון?

איך עושים איטום נכון?

תכנון נכון של דירה או של כל חלל עובר דרך מספר לא קטן של מאפיינים, החל מחיבור ושימוש נכון בשקעי חשמל ועד למיקום נוח ויעיל של ארונות או אזורי ישיבה. אבל ככל הנראה שכל חלל ודירה יזדקקו גם לתכנון נכון של איטום, כזה אשר יוכל להיות יעיל וחזק גם בחודשי החורף ובחודשי הקיץ ויחד עם זאת ייעשה בהתאמה גם דרך חומרי האיטום ויכלול את חיבורי הצינורות, המרפסות והבטון. כל אלו יכולים להתבצע גם דרך שיפוץ "כירורגי" של הבית ועד לתכנון אדריכלי, כאשר מעטפת האיטום נדרשת בחלקים רבים בבית ונחשבת לקריטית בשמירה על מבנה הבית ועל בריאותם של היושבים בו.

בחירה נכונה לאיטום

על מנת לבצע איטום נכון בכל אחד מאזורי הבית השונים, חשוב לשקוד על מספר דגשים הנחשבים לקריטיים בכדי שאיטום יוכל לשמור על עמידות לאורך זמן. אחד מאותם דגשים הוא בשמירת הבית מפני קור וחום, כאשר מזג אוויר משתנה עלול להשפיע על קירות חיצוניים, מרפסות ועוד. לכן חשוב לבצע התאמה בין חומר האיטום לבין סוג הפתרון הנדרש, התאמה שכזו תנוע על פני סוגי החומר הקיימים ועד לשיטות האיטום רבות. כיום ישנם דרכי איטום כמו יריעות ביטונומיות לשם דוגמא אשר יוכלו להיות יעילות במיוחד עבור גגות, מאידך קיימים מגוון חומרים אשר יוכלו להשתלב עוד בשלבי הבנייה גם בצורת התזה או מריחה בקירות הבית.

דגשים נוספים לאיטום נכון

איטום נכון גם מתבסס על עוד מספר דגשים, כאשר הראשון מבניהם הוא אטימה של כל חלקי המבנה אשר אמורים להיות במגע עם הקרקע. כמו כן שכבת האיטום אמורה להיות די גבוה מעל מפלס הקרקע, יחד עם הכנה נכונה של השטח המיועד. בין אם מדובר בגגות הדורשים התאמה של האיטום על פני מבנים הקיימים על הגג, אשר יכלול ניקוי השטח והתאמה לצפיפות שלו. כמו כן כאשר יהיה מדובר באיטום קירות קיימים או חדשים, יהיה חשוב לבצע עבודות הכנסה יסודות אשר יכללו הסרת גושי בטון וסיתות נכון של ברזלי הזיון ואף ציפוי הברזלים.

למידע נוסף בקרו באתר פזקר