ייפוי כוח מתמשך

ייפוי כוח מתמשך

ישנן לא מעט נקודות זמן או מקרים שונים, בהם נדרש האדם להעביר את יכולת השליטה שלו אל אדם אחר. כאשר אנו ילדים במרבית הפעמים ההורים שלנו יהיו אלו שיהיו האחראים הישרים עלינו, דרכם קיבלנו אישור החל מהרשמה לחוג ועד קבלה לבית ספר או גיוס. אבל מועד האפוטרופסות של ההורים פוקע עם ההגעה שלנו לגיל שמונה עשרה לרוב, אך מה קורה במידה ולא נוכל לקבל החלטות על עצמנו? ככל הנראה שנזדקק להכין מסמך בדמותו של ייפוי כוח מתמשך, אשר יוכל להעביר את ההחלטות שנבקש לקחת על העתיד או על הנכסים שלנו למישהו אחר. נעזרנו באתר https://www.shoresh-law.co.il/ כדי לענות על השאלות הבאות:

מה זה אומר ייפוי כוח מתמשך?

בריאות האדם היא לא דבר שניתן לשפר במעשי קסם או בעזרת רכישה של תרופה או פטנט דיגיטלי, בשל כך לא מעט אנשים מבקשים להכין מסמכים משפטיים שונים אשר יוכלו להגן עליהם או על נכסיהם, בין אם מבקשים להוריש את הרכוש או לנהל אותו במקרה ומצבם הרפואי מדרדר. על כן אחד הפתרונות השכיחים כיום בעולם המשפט עבור מצבים כאלו ועוד מצבים בריאותיים שונים, הוא על ידי הכנת ייפוי כוח מתמשך. מסמך זה חל על בגירים והוא דורש הכרה מלאה של מעביר הסמכויות, החל מהבנת התנאים של ייפוי הכוח ועד לאבחנה רפואית ומשפטית. הכנה של מסמך כזה יכולה להתבצע עבור מקרים שונים, החל מתאונה אשר תוביל לכדי מצב סעודי של מעביר הסמכויות ועד למקרים של מחלות דמנטיות כמו אלצהיימר ודמנציה.

שאלות נפוצות-ייפוי כוח מתמשך

אחת השאלות שעולות כאשר מדובר על מסמך בעל אחראיות ומשמעות כל כך גדולה כמו ייפוי כוח מתמשך, כזה אשר חולש החל מנכסים עוד קבלת החלטות רפואיות של מעבר הסמכויות, היא כמובן שאלת הכסף. האם מקבל הסמכויות מקבל שכר? ובכן על תשובה זו ניתן לענות בעת הכנת המסמך, האם מעביר הסמכויות מבקש להעניק שכר עבור מי שינהל את נכסיו ואת החלטותיו הרפואיות? כמו כן שאלה שגם כן נחשבת לשכיחה במיוחד היא כמה מיופי כוח ניתן להתנות?

התשובה בדומה לשאלה הראשונה היא על פי החלטת כותב המסמך, האם ישנו מיופה אחד או כמה? האם על מיופי הכוח לעבוד במשותף או שמא יוכלו לפעול בנפרד? כל אלו יהיו יכתבו במסמך ייפוי הכוח המתמשך. כמו כן ייפוי כוח יכול להתחלק למספר נדבכים כאשר הראשון הוא הנדבך הרפואי, בו מיופה הכוח מקבל החלטות רפואיות בלבד. מאידך ישנם ייפוי כוח אשר מתייחסים לענייניו האישים של מעביר הסמכויות או רק בנכסיו.