טפטים עצמאים-איך להכין דבק ולהדביק נכון

טפטים עצמאים-איך להכין דבק ולהדביק נכון

אל עולם העיצוב חזרו בשנים האחרונות מגוון עצום של טרנדים שונים, חלקם הצליחו להשתחל חזרה אל הארונות הגברים הנשים והילדים, אך חלקם הצליחו להשתלט על מגוון רחב של חללים שלא כוללים רק חדרי מלון או פנימיות למיניהן. ואלו כמובן הטפטים שעשו קאמבק עצום מסוף המאה הקודמת, כשהם מגיעים כיום במגוון עצום של דגמים, צבעים, ציורים, סוגי טפטים ובמגוון שרק הולך וגודל בחלוף הזמן. אך מלבד המגוון הבלתי נגמר, חשוב לדעת כיצד להדביק נכון את הטפטים המבוקשים ובחלק גדול מהמקרים גם כיצד אפשר להסתדר במידה ונגמר לנו הדבק המתאים לטפטים.

איך להכין דבק לטפטים?

אפשר לומר כי בעולם הטפטים ישנן 2 דרכים מרכזיות להכין את הדבק, כאשר הראשונה נחשבת לטבעית במיוחד ואילו השנייה יותר משתייכת אל תעשיית הפלסטיק. הדרך השנייה והתעשייתית יותר דורשת כף נדיבה של אבקת דבק לתוך כוס מים, כשלצידה מומלץ להכין גם בקבוק בעל פיה רחבה במיוחד. על מנת למדוד את הכמות או לעד 40 מ"ר, מומלץ לקחת בין שש עד שבע כוסות ולערבב בבקבוק. את הערבוב מומלץ לעשות עד ההיעלמות של הגושים לחלוטין. הדרך הטבעית מתבססת על שלושתרבע כוס קורנפלור ויחס של כוס מים קרים וחצי כוס מים פושרים. את כל אלו מערבבים כשאת המים הפושרים מוספים לאחר המים הקרים, עד לכדי קבלת בלילה אחידה. לאחר מכן מעבירים את התערובת אל סיר קטן ומחממים עד לקבלת בלילה סמיכה ודביקה. בסיום מעבירים את העיסה אל קערה, נותנים זמן צינון של בין רבע שעה עד עשרים וחמש דקות ויש לנו דבק טפטים אורגני.

להדביק נכון את הטפט

כאשר אנו מבקשים להדביק את הטפט שלנו בעצמנו, לאחר שרכשנו מספיק ממנו מחנות מוכרת ומקצועית כמו https://tapetim.co.il/ , חשוב לוודא כי אנו עושים זאת על קיר שאיננו קיר קרמיקה, לכן אחת ההמלצות היא להעביר שכבת צבע שתעזור בהדבקת הטפט. לאחר מכן חשוב לוודא כי בתי מנורות ושקעים יהיו מכוסים גם כן ודבר אחרון, הוא בדיקה של רטיבות או סדקים שונים בקיר אשר עלולים להקשות על הדבקת הטפט. לאחר מכן מומלץ להתחיל את ההדבקה עם מרווח בטחון הנע בין 3 עד 4 ס"מ, כשהחלק העליון הוא הנקודה הטובה ביותר להתחלה.