שברי מאמץ וסידן

שברי מאמץ וסידן

שברי מאמץ נחשבים לדי שכיחים בקרב ספורטאים, רקדנים ונשים בהריון, לעיתים עולה קושי בגילוי שלהם אך עם בדיקות מקיפות כמו MRI ובדיקת צפיפות עצמות. אחת הסיבות העיקריות לשברי מאמץ היא כמובן מחסור במונחה, שכן גוף האדם פעיל בין 12 עד 16 שעות ביממה, במהלך זמן עצמות הגוף מתפרקות באיטיות ובצורה מבוקרת ובזמן השינה הן מתאחות בצורה טבעית. אך לאלו המבצעים פעילות גופנית מוגברת עם זמן מנוחה הנמוך משש שעות, חשופים הרבה יותר לשברי מאמץ באזורי עומס השונים בגוף. אך כידוע סידן הינו אחד המינרלים החשובים בגוף, אחד מתפקידיו המרכזיים בגוף האדם הוא חיזוק ושימור העצמות וכמובן יכול לעזור עבור הסובלים משברי מאמץ.

איך סידן יכול לעזור?

אחת הסיבות העיקריות לשברי מאמץ כמו שציינו מעל, היא תשישות והיחלשות של העצמות ואלו מתקיימים בעיקר בחוסר מנוחה. עם זאת מחסור בסידן גם הוא יכול להיות אחד מהמאפיינים לשברי מאמץ, הוא מאפיין את בני הגיל השלישי אך גם לתזונה ללא סידן. שימוש בתוספי סידן או הוספה מתאימה של סידן כחלק מטיפול בשברי מאמץ, יכול להאיץ את החלמת העצם ולעזור לה להתחזק בצורה בריאה יותר. אל טיפול זה כמובן חשוב להוסיף מנוחה בכדי לאפשר לעצמות להתאחות ובמקרים קיצוניים יותר, יש להיעזר בטיפול שיקומי ולעיתים גם באביזרי שיקום כמו קביים.

מאיפה לצרוך סידן

בנייה של תפריט מלא בסידן יכול להכיל מגוון רחב של מאכלים ובראשיתם גבינות, המשמשות כמקור אמין בריא וטבעי לצריכת סידן. בחלב מעושר למשל, אפשר להשיג כמות של 180 מ"ג סידן ב100 מ"מ ואילו בגבינה צהובה אפשר להשיג 750 מ"ג! ב100 גרם. ומלבד גבינות ניתן להשיג סידן טבעי שיעזור לעצמות להתאושש במהירות משברי המאמץ גם מפירות טבעיים וטעימים כמו תפוזים המכילים 40 מ"ג סידן, תאנים מיובשות המכילות עד ל162 מ"ג של סידן בכמות של 100 גרם. למרחיקי הלכת שמבינכם ניתן להשיג כמות נאה של סידן דרך מנה של אצות, שכן כל מנה בת 100 גרם זאת אומרת אצה אחת שווה ל1,000 מ"ג של סידן טהור.