התחדשות עירונית בצפון תל אביב

התחדשות עירונית בצפון תל אביב

רבים נוטים לחשוב שההתחדשות העירונית בתל אביב, מדלגת מעט על האזורים הצפונים של העיר. אומנם לא מעט מהשכונות באזור זה אכן חדשות, אבל לצידם ישנם לא מעט שכונות שנחשבות ליחסית ותיקות וכאלו בעלות ותק של מעל ל30 שנים. לכן כדאי להכיר את המתווים השונים של התחדשות עירונית שעוברת תל אביב, בין אם בדרום העיר ובין אם במרכז העיר. חשוב שתכירו את הפרויקטים שאמורים לחדש לא מעט שכונות באזור צפון תל אביב. חשוב לדעת שהתחדשות עירונית פירושה גם יותר מבני ציבור ומוסדות כמו – https://yav.co.il/blog/%d7%9e%d7%a8%d7%9b%d7%96-%d7%9e%d7%a1%d7%97%d7%a8%d7%99-%d7%91%d7%9b%d7%95%d7%9b%d7%91-%d7%94%d7%a6%d7%a4%d7%95%d7%9f-%d7%aa%d7%9c-%d7%90%d7%91%d7%99%d7%91/

רמת אביב ג'

אחד האזורים היחסית ותיקים באזור צפון תל אביב, לא רחוק מאזור הים, מרווח ובעל יציאות מהירות אל כבישים מהירים, אך יחד עם זאת האזור נחשב לשקט. כיום ממוצע מטר מרובע ברמת אביב ג' עומד על כ 36 אלף שקלים עד ל37, כאשר ממוצע השכירות גם כן נחשב ליחסית גבוה ונע בין חמש אלפים שמונה מאות וששת אלפים ארבע מאות. אך יחד עם אלו האזור גם עובר התחדשות, כאשר ישנם שבעה פרויקטים בשלבי תכנון ועוד פרויקט אחד אשר ממוקם ברחוב רקאנטי 5-15 שכבר בתהליכי היתרי בניה שונים ואמור להתחיל בחודשים הקרובים. כל אלו מעמידים את האזור גם כן תחת ההתחדשות העירונית של תל אביב, אך לא רק רמת אביב ג' נמצאת בלב ההתחדשות אלא גם עוד אזורים בצפון העיר.

רמת החייל צפון מזרח העיר

האזור שנחשב ליחסית מתועש יותר משאר האזורים בצפון תל אביב, גם כן נמצא תחת התחדשות עירונית ואפילו כאחד הבולטים בעיר. באזור זה ישנם עשרות פרויקטים בשלבים שונים, החל משלבי תכנון והיתרים ראשונים ועד לאכלוס ובנייה. האזור שבו כבר פרויקטים אוכלסו או בשלבי איכלוס מתקדמים נמצאים בנווה שרת, וחלקם גם כוללים פרויקטים של פינוי בינוי. את אותם פרויקטים תוכלו למצוא ברחובות ביתאל ורמה ובחלקים שונים באותם רחובות. 

הדר יוסף

עוד אחת מהשכונות שמלאות בפרויקטים מתקדמים ושאוטוטו מאוכלסים לחלוטין, היא לא אחרת משכונת הדר יוסף שגם כן נמצאת באזור הצפון מזרחי של העיר. רוב הפרויקטים בשכונה הינם פרויקטים של פינוי בינוי וכבר בשלבי תכנון מתקדמים, אך יחד איתם ישנם מספר קטן של פרויקטים שכבר החלו באכלוס והם נמצאים בקהילת ורשה, הרב מרק ועוד. אלו כוללים בחלקים שישה בניינים חדשים או שלושה ומבאוזרים ברוח התקופה ועל פי תוי התקן השונים.