מה הם שתלים דנטלים קצרים?

מה הם שתלים דנטלים קצרים?

לא מעט אנשים חווים טיפולי שיניים ארוכים ומתישים, חלק לא קטן מהמטופלים סובלים מבעיות רבות כמו דלקות חניכיים, הזנחת הפה והלסת ואפילו מחלות רקע. כל אלו לא פעם מובילים מטופלים למצב קריטי בו הם צריכים לבצע עקירה ובעצם להפתר מהפגע שנמצא בפה. לא פעם חלק מהמטופלים אשר עוברים עקירה, יצטרכו גם שתל דנטלי על מנת להחליף את השן שנעקרה. פרוצדורה זו שהייתה יכולה להיות מורכבת עד לפני עשור הפכה בשנים האחרונות ליותר פשוטה עם המצאת שתלים דנטלים קצרים.

סיבוכים שלא לצורך

במקרים רבים בהם מגיע מטופל לעקירת שיניים הוא לרוב גם סובל ממחלות רקע כמו מחלות חניכיים וספיגת העצם, ספיגה זו נעשית ברוב המקרים כאשר מתבצעת עקירה וגורמת לאזור שבו נעקרה השן להיות רגיש ולספוח לתוכו את עצם השן,  אל כל אלו מתווספות גם מחלות הרקע. מצב זה גורם ברוב הגדול של המקרים לספיגת עצם ופגיעה בלסת, כאשר בלסת התחתונה הדבר עלול להביא לסיבוכים רפואים והרמת סינוס ובלסת העליונה.

איך זה עובד?

שתלים קצרים מעוצבים בצורת בורג אשר עוזר בהחזקה יציבה של השתל, גם במקרים בהם ישנה ספיגת עצם אל תוך הלסת. העיצוב הקצר של השתל עוזר לתת מרחב ותמיכה מספיק חזקה לשתל החדש, כך בעצם היא חוסכת הרמת סינוסים של הלסת העליונה או השתלת עצם בלסת התחתונה. בעצם השתל בצורה הקצרה שלו מתחבר אל העצם בצורה אופטימלית אשר עוזרת לייצוב השתל על העצם והופכת את השתל הקצר גם למשתלם לאורך הזמן בהשוואה לשתלים אחרים.

למי זה מתאים?

רוב המקרים בהם נחליף שן בשתל נצטרך טיפולים משלימים, מכיוון שברוב המקרים בהם יצטרך מטופל שתל יצטרפו(כמו שציינו מעל) מחלות רקע העלולות להביא לסיבוכים או למחסור של עצם באזור השתל. הדבר הזה בעצם מחזיר אותנו אל השתלים הקצרים, פיתוח שהצטרף אל ארסנל הכלים הטכנולוגי של רופא השיניים. שתלים אלו בעצם יכולים להתאים לרוב המטופלים ובעזרתם אפשר גם לצמצם את הפגיעות של מבנה החניכיים ולטפל בצורה יעילה יותר בחוסר העצם.